Menu

Privatfundraiser til Alzheimerforeningen

Vil du være med til at sikre, at flere mennesker med demens og deres pårørende får den støtte, de har brug for? Har du erfaring med fundraising, og kan du skabe stærke relationer til støtter og medlemmer? Så er du måske vores nye privatfundraiser.

Om stillingen
Som privatfundraiser hos Alzheimerforeningen bliver du drivkraften i arbejdet med at engagere, fastholde og udvikle relationerne til vores private støtter og medlemmer. Du får ansvar for at udvikle og gennemføre kampagner, koncepter og donorrejser, der både skaber indtægt og styrker fællesskabet omkring mennesker med demens.

Du bliver en del af foreningens team for engagement, kommunikation og fundraising og vil arbejde tæt sammen med kolleger på tværs af. Du refererer til kommunikations- og engagementschefen.

Dine primære opgaver

  • Drive og udvikle foreningens arbejde med privatfundraising, medlemsrekruttering og loyalitet.
  • Udvikle og implementere en strategi for privat fundraising på tværs af kanaler og produkter (rekruttering, fastholdelse, upgrade, winback)
  • Planlægge og eksekvere kampagner på tværs af digitale og fysiske kanaler
  • Drive og optimere donor-CRM (OnlineFundraising og CollectAZ), inkl. segmentering, automations og datakvalitet
  • Udvikle vores leadgenerering og samtykkebaseret fundraising, sammen med dine kollegaer.
  • Sikre løbende opfølgning på KPI’er for vækst, loyalitet og livstidsværdi (LTV)
  • Bidrage til at udvikle events og aktiviteter, der styrker relationen til vores støtter (loyalitet)
  • Varetage og udvikle relationen til vores eksterne telemarketingbureau.

Dine kompetencer og erfaringer

Vi forestiller os, at du:

  • Har erfaring med fundraising, indsamling og medlemsprogrammer.
  • Kan dokumentere erfaring med CRM og datadrevet kommunikation.
  • Har flair for skriftlig formidling og kan tilpasse indhold til forskellige målgrupper
  • Er både strategisk tænkende og handlekraftig i eksekveringen
  • Er empatisk og god til at skabe relationer – og ser arbejdet med medlemmer og fundraising i et langsigtet perspektiv.
  • Har forståelse for marketing, salg og konvertering på tværs af digitale og analoge kanaler
  • Gerne har erfaring fra NGO-, medlems- eller patientforeningsverdenen

Du har en relevant uddannelse – men vigtigere for os er dit engagement, dit drive og din lyst til at være med til at skabe bedre liv for mennesker med demens og deres pårørende. Måske har du tidligere arbejdet i en NGO, en patient- eller pårørendeforening eller i en organisation, hvor fællesskab og omsorg er i centrum.

Vi tilbyder

  • En central rolle i en organisation i vækst, hvor du får mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af privatfundraising og medlemsloyalitet.
  • Et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab i hjertet af København
  • Gode personaleforhold, fleksibilitet og mulighed for faglig udvikling

Praktisk
Vi forventer opstart den 1. december 2025 eller hurtigst muligt.

Send din ansøgning og CV inden 30. september 2025 og vi forventer at afholde samtaler den 10. oktober og igen den 20. oktober. Går man videre til 2. samtale vil der være en lille reflektionsopgave, der skal løses mellem 1. og 2. samtalen. Ansøg stillingen her

Arbejdsstedet er Alzheimerforeningen, Løngangsstræde 25, København K

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kommunikations- og engagementschef Anne-Katrine Nørholm på tlf. 20 66 22 24 eller mail akn@alzheimer.dk

Ekstern fundraising‑konsulent Christian Sophus Ehlers assisterer ved denne rekruttering og kan kontaktes på tlf. 26 71 78 84, cse@alzheimer.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder, etnicitet, religion og seksualitet til at søge stillingen. Vi værdsætter også forskellige uddannelses‑ og erhvervsbaggrunde.


Om Alzheimerforeningen
Alzheimerforeningen er en landsdækkende patient- og medlemsorganisation, der arbejder for at forbedre vilkårene for mennesker med demens og deres pårørende. Vi tilbyder rådgivning, information og støtter forskning. Foreningen består af 13 lokalforeninger og et sekretariat i København og Odense.

Se mere på
https://Alzheimer.dk

Støt os
Kalender
Se aktiviteter

Find alt fra korsang og gåture til foredrag og caféhygge. Se, hvad der sker nær dig.

Rekord for LI
Landsindsamling slår rekord

Over 2.000 indsamlere fik samlet 2,6 mio. kr. ind. Det er ny rekord og svarer til en stigning på ca. 18 % i forhold til 2023.

Foredrag
Onlineforedrag i efteråret

Kom med til foredrag om demens og hjernesundhed med landets førende eksperter.

Vores liv med demens
Læs personlige beretninger om demens her
Nyheder
Alzheimerforeningen hilser kortere udredningsvej velkommen
26. august 2025
Alzheimerforeningen hilser kortere udredningsvej velkommen
Nye anbefalinger skal sikre hurtigere udredning for demensdiagnoser med patienten i fokus
Nyt partnerskab skal styrke demensindsatsen i Danmark
27. juni 2025
Nyt partnerskab skal styrke demensindsatsen i Danmark
Alzheimerforeningen er medstifter af nyt partnerskab.
Klædt på til ældreloven
25. juni 2025
Klædt på til ældreloven
Fra 1. juli 2025 træder en ny ældrelov i kraft med store ændringer for ældreplejen i Danmark.
Læs alle nyheder her
Arrangementer
Mandag d. 07. juli
Kl. 12:30
Pårørende gruppen
4220 Korsør
Pårørende til demensramte mødes med ligestillede til fortrolig og tillidsskabende samtale om processen i demens forløbet. Før og efter døden.
Onsdag d. 09. juli
Kl. 10:30
Kulturklubben for mennesker med demens
I Kulturklubben bliver du del af en gruppe, som samles til klubmøde hver tredje uge og får en fælles kulturoplevelse. I bliver modtaget i døren, og efter ca. en time med en rolig kulturoplevelse samles vi om en kop kaffe og en snak om det, vi har oplevet. Kulturklubben samarbejder med kulturinstitutioner i København, som alle har erfaringer med demensvenlige kulturoplevelser, og det er hos dem, klubmøderne finder sted. Hvem kan deltage? Du skal være bosiddende i Københavns Kommune for at deltage. Ledsagere må dog gerne komme fra andre kommuner. En demensdiagnose er ikke et krav for at deltage. Er du 65+ og oplever kognitive udfordringer, er du velkommen. Let, moderat eller svær demens? Det går vi ikke så meget op i. Det afgørende er, om du kan have glæde af at komme ud på museer og få en kulturoplevelse sammen med andre. Ledsager Alle deltagere skal have en ledsager med. Det behøver ikke at være den samme ledsager hver gang. Det kan være en ægtefælle, et voksent barn, en ven, en nabo eller en gammel kollega. Det kan også være en frivillig kulturven, som vi gerne vil hjælpe med at finde. Ledsageren skal kunne stå for jeres fælles transport til kulturinstitutionen. Vil du være frivillig kulturven? Vil du gerne påtage dig at ledsage et menneske med demens til kulturoplevelse og kaffe hver tredje uge? Vi kan hjælpe med at klæde dig på til opgaven og støtte dig undervejs, hvis noget er svært. Ring eller skriv og hør nærmere.
Se alle arrangementer
Fakta

Hver

3. time 
dør en dansker af en demenssygdom

 

400.000
lever med en demenspatient i familien

Giv et bidrag
Din støtte bidrager til et bedre liv med demens
Støt her
100,-
Støt med 100,-
150,-
Støt med 150,-
200,-
Støt med 200,-
Fakta

ca
90-100.000
lever med en demenssygdom

 

Hjælp os med at hjælpe

Webshop
Forstå Demens - Bliv klog på demens
Forstå Demens - Bliv klog på demens
Køb og støt
Lev med demens - gratis bog
Lev med demens - gratis bog
Køb og støt
Et kit med det nationale demenssymbol
Et kit med det nationale demenssymbol
Køb og støt
Pin med nål-lukning med Demenssymbolet
Pin med nål-lukning med Demenssymbolet
Køb og støt
Solsikkesnor – internationalt symbol på usynlige handicap
Solsikkesnor – internationalt symbol på usynlige handicap
Køb og støt
Pin med magnet-lukning med Demenssymbolet
Pin med magnet-lukning med Demenssymbolet
Køb og støt