Smykkedesigner Annemette Djernæs lancerer igen i år en kollektion af smykker skabt i samarbejde med otte passionerede personligheder, der sender overskuddet videre til otte velgørenhedsorganisationer. Annemette Djernæs, som står bag det danske smykkefirma Jewelry by AD, har selv valgt at overskuddet fra sit smykke – et smukt forgyldt armbånd - går til Alzheimerforeningen.
"Jeg har igen i år valgt at støtte op om Alzheimerforeningen. Det har jeg gjort, fordi jeg selv har nær familie, der har lidt af det. Det er svært at se på at nogen man holder af, pludselig ”glider væk” og ikke er den de var engang, mere," fortæller Annemette blandt andet om baggrunden og skriver videre i pressemeddelsen:
”I dag er der op mod 85.000 danskere, som er ramt af en demenssygdom og antallet af mennesker med demens er kraftigt stigende. Alzheimers sygdom og andre demenssygdomme er dødelige - og der findes endnu ingen kur! Derfor har Alzheimerforeningen brug for massiv støtte og opbakning. Overskuddet fra salget af armbånde går til Alzheimerforeningens arbejde for demensramte og deres pårørende.”
'Jewelry for a good cause'-kollektionen lanceres til august og indeholder otte forskellige smykker, designet af otte nøje udvalgte kendte danskere, som alle har én ting tilfælles – passion for at gøre en forskel. Årets udvalgte – Camilla Miehe-Renard, grevinde Cath Alexandrine Danneskiold-Samsøe, Lasse Spangenberg, Mathilde Gøhler, Mette Holbæk, Sascha Dupont, Szhirley, og Annemette Djernæs, designer og CEO, Jewelry by AD – har hver designet et unikt smykke.
Hele overskuddet går til de velgørende formål, som projektets hovedpersoner individuelt har valgt, og som står deres hjerte nær.
Overskuddet fra dette armbånd går til Alzheimerforeningen
Armbåndet koster 499 kr.
Kollektionen ‘Jewelry for a good cause’ lanceres d. 17. august 2016-