Vælg rute
På vores tilmeldingsside vælger du selv din rute. Det kan fx være på gaden, hvor du bor. Når du har valgt din rute, er der ikke andre, som kan få den.
På tilmeldingssiden skriver du enten postnummer eller navn på den by, du ønsker at samle ind i og vælger dernæst den rute du ønsker at samle ind på. Herefter udfylder du dine kontaktinformationer.
Du vælger selv, hvornår på dagen du tager din rute – når bare det er indenfor tidsrummet fra kl. 10-18. En rute tager ca. 2-3 timer.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan nå at samle ind på hele ruten?
Kan du ikke nå at samle ind på hele ruten, så skal du bare tage så meget af den, som du kan nå.
Det særlige ved landsindsamlinger er, at det er ”mange bække små”, så alle beløb har værdi for det samlede resultat.
Oplever du fejl på din rute, så må du meget gerne skrive det til os, så vi kan rette den.
For første gang i år har Alzheimerforeningen fået tilladelse til at samle ind ved danskernes døre. Derfor kan du i år vælge mellem ”Gå-ruter” og ”Stå-ruter”. Vi anbefaler en ”Gå-rute”, da erfaring viser, at det er fra dør til dør, du har mulighed for at samle flest penge ind.
Alzheimerforeningen har tilladelse til at lave husstandsindsamling og gadeindsamling. Det betyder, at vi både må stemme dørklokker og samle ind på offentlige”. Du vælger, hvad du foretrækker, når du tilmelder dig som indsamler. Vælger du en ”Gå-rute” er det vigtigt, at du vælger en rute, så vi ikke oplever, at flere banker på de samme døre.
Du er meget velkommen til at vælge flere ruter, så længe at du klar til at samle ind på dem.
Derfor er det vigtigt, at du samler ind – og vigtigt at, hvis du bliver forhindret så husk at afmelde ruten igen, så andre får mulighed for at overtage ruten.