Hvordan får jeg mine indsamlingsmaterialer?
Når du har tilmeldt dig som indsamler, skriver du hvilken adresse du bor på, og det er på den adresse du modtager dine indsamlingsmaterialer med posten.
Du modtager indsamlingsmaterialerne i september, og jo før du tilmelder dig, des tidligere modtager du dem.
Hvilke indsamlingsmaterialer modtager jeg?
Dit indsamlings-kit indeholder:
- Indsamlings-skilt med MobilePay-nummer påtrykt.
- Keyhanger til at sætte skiltet fast i, så du kan have det hængende om halsen.
- 50 stk. foldere til de husstande, hvor der ikke er nogen hjemme – og til dem, der vil læse mere.
- Dit rutekort (som du også kan se på din mobiltelefon).
- Brev med gode råd til din indsamling.
- Brev om hvad vi samler ind til.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget mine indsamlingsmaterialer?
Tilmelder du dig efter torsdag den 21. september, kan vi ikke nå at sende dit indsamlingskit til dig. Så hvis du står på indsamlingsdagen uden materialerne, kan du heldigvis stadig samle ind, fordi vi er kontantløse.
Sådan samler du ind, hvis du ikke har modtaget dine indsamlingsmaterialer med posten:
- Find dit personlige indsamlingsskilt: I den bekræftelsesmail du fik, da du tilmeldte dig, er der et link til en print-selv-version af dit personlige indsamlingsskilt.
- Print dit personlige indsamlingsskilt: Print dit personlige indsamlingsskilt på et A4-ark, og læg det i et plastic-chartek evt. med et stykke pap bag, så det er stift og du kan vise det frem i døren. Nu kan du samle ind helt normalt ligesom de andre indsamlere. Hvis nogen spørger om en husstandsfolder så sig, at folderne ikke er nået frem med Posten.
- Find og print din(e) rute(r): I den bekræftelsesmail du fik, da du tilmeldte dig, er der også et link til dine ruter. Du kan nu evt. printe din rute, eller du kan tage din telefon med ud på ruten.
- Har du ikke adgang til en printer, kan du samle ind alligevel: Har du ikke adgang til en printer, kan du blot vise indsamlingsskiltet fra din telefon, når du samler ind, så kan folk scanne QR koden direkte fra din telefon, og dermed give et bidrag, der tæller med på din rute. Folk, der vil give en donation, kan jo se - når de scanner din QR kode eller giver til MobilePay nummer 888088, at pengene går ind til Alzheimerforeningen – også selv om du ikke har ”det rigtige” indsamlingsskilt i din keyhanger.
Har du brug for hjælp til at finde linket til dine ruter eller dit indsamlingsskilt, kan du ringe til os på tlf. 88 44 04 27 eller skrive til landsindsamling@alzheimer.dk.
Hvorfor samler jeg ikke kontanter ind?
Vi har valgt i år kun at samle ind på MobilePay af flere grunde. 90% af danskerne har MobilePay og færre har kontanter på sig. Vi hører fra andre organisationer, at deres indsamlere i gennemsnit samler mere ind end da de tog imod kontanter, fordi man på MobilePay giver højere beløb.
Kontantløs – hvad betyder det?
Vi tager kun i mod MobilePay-donationer og donationer på SMS.
For den enkelte indsamler er det lettere at deltage i indsamlingen, fordi man ikke skal bruge tid på at aflevere kontanterne.
¾ af de indsamlede penge sidste år, kom ind på MobilePay. Og i år, hvor vi også går fra dør til dør, forventer vi, baseret på andre indsamlingsorganisationers erfaringer, at vi går op i indtægt, også selvom indsamlingen er kontantløs.
Hvad gør jeg hvis jeg bliver tilbudt kontanter?
Bliver du tilbudt kontanter spørger du, om de vil give pengene på MobilePay i stedet. Hvis det ikke er muligt, så giv dem en flyer, for der står, hvordan man laver en bankoverførelse eller støtter på SMS.